Pas de biographie disponible.

Compositeur Musique additionelle Librettiste Parolier Metteur en scène Chorégraphe Producteur création Producteur version



Version 1

As You Like It (2010-06-Old Vic-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 12 June 2010
Première : Wednesday 23 June 2010
Dernière : Saturday 21 August 2010
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Christian Camargo (Orlando), Stephen Dillane (Jaques), Ron Cephas Jones (Charles the Wrestler) , Juliet Rylance (Rosalind), Thomas Sadoski (Touchstone) , Michelle Beck (Celia) Ashlie Atkinson (Phoebe), Jenni Barber (Audrey), Edward Bennett (Oliver), Alvin Epstein (Adam), Jonathan Fried (Le Beau), Richard Hansell (Amiens), Aaron Krohn (Silvius), Anthony O'Donnell (Corin), Michael Thomas (Dukes Frederick and Senior), Ross Waiton
Commentaires : Part of Bridge Project

Version 2

Assassins (1992-10-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Original Europe
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 1 semaine
Nombre : 76 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 29 October 1992
Dernière : Saturday 09 January 1993
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : ???? ????
Producteur :
Avec : Paul Bentley (Proprietor), Jack Ellis (Leon Czolgosz), Michael Cantwell (John Hinckley), Henry Goodman (Charles Guiteau), Paul Harrhy (Giuseppe Zangara), Ciaran Hinds (Samuel Byck), Cathryn Bradshaw (Squeaky Fromme), Louise Gold (Sara Jane Moore), David Firth (John Wilkes Booth), Sue Kelvin (Emma Goldman), Anthony Barclay (Balladeer), Gareth Snook (Lee Harvey Oswald)
Commentaires : C'est avec ce spectacle que Sam Mendes a commencé son rôle, exceptionnel, de directeur artistique au Donmar Warehouse. Il a fait ressortir le côté humour noir et brillant de l'œuvre et l'a ainsi sauvée de l'opprobe critique qui l'avait accablée lors de la créatiojn américaine. La chanson "Something Just Broke" a été ajoutée dans cette production.
The original workshop production took place off-Broadway in January 1991 to a limited sold-out run, greeted variously as “a lethally brilliant musical” and “an aimless project”, but generally regarded as a bit of a flop. The London version was only slightly re-written and included an extra song - “Something Just Broke”.
It, too, was a total sell out, but this time received almost nothing but praise, and won the Critics Circle London Drama Award as the Best Musical.

Awards:
>1992 Critics' Circle Award: Best New Musical
> 1993 Laurence Oliver Award: Best Actor in a Musical (Henry Goodman)
> 1993 Laurence Olivier Award nomination: Best Director of a Musical (Sam Mendes)
> 1993 Laurence Olivier Award nomination: Best New Musical (Assassins)

Version 3

Birthday Party (The) (1994-03-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 4 mois
Nombre : 49 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 17 March 1994
Dernière : Tuesday 19 July 1994
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :

Version 4

Blue Room (The) (1998-09-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 10 September 1998
Dernière : Saturday 31 October 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : loin Glen, Nicole Kidman
Commentaires : > 1998 Evening Standard Award: Outstanding Contribution to London Theatre (Nicole Kidman)
> 1999 Laurence Olivier Award: Best Lighting (Hugh Vanstone)
> 1999 Laurence Olivier Award nomination: Best Actress (Nicole Kidman)
> 1999 Laurence Olivier Award nomination: Best Actor (loin Glen)
> 1999 Laurence Olivier Award nomination: Best Director (Sam Mendes)
> 1999 Laurence Olivier Award nomination: Best Set Design (Mark Thompson)
> 1999 Laurence Olivier Award nomination: Best Play of the Year (David Hare)

Transféré au Cort Theatre (New York) Décembre 1998 - Février 1999

Version 5

Bounce (1999-10-New York Theatre Workshop-Off Broadway) Pre Broadway Run 1 (Wise Guys)

Type de série: Original
Théâtre: New York Theatre Workshop (Broadway (Off) - Etats-Unis)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Friday 29 October 1999
Dernière : Saturday 20 November 1999
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Jonathan Butterell
Producteur :
Avec : Wilson Mizner ... Victor Garber / Reporter ... Christopher Fitzgerald / Addison Mizner ... Nathan Lane / Papa Mizner ... William Parry / Mama Mizner ... Candy Buckley / Prospector ... Kevin Chamberlin / Poker Player ... William Parry, Ray Wills, Kevin Chamberlin, Brooks Ashmanskas
Commentaires : Le spectacle a alors été créé sous le nom de "Wise Guys" et cette série devait déboucher sur Broadway: une date en avril avait même été avancée. Un théatre était réservé et le décor construit. Sondheim lui-même écrivit un article dans le NY Times pour annoncer l'arrivée de Wise Guys. Mais ce workshop au New York Workshop, avec Nathan Lane et Victor Garber dans les rôles principaux, ne s'est pas révélé satisfaisant. Sondehim et Weidman n'aimaient pas le résultat et les producteurs pensaient qu'il fallait encore travailler au spectacle. Beaucoup pensère qu'il en était fini de 'Wise Guys'. Les vraies causes de cette débacle étaient nombreuses. Certains prétendirent que a faute en incombait à Sam Mendes dont la vision du spectacle était opposée à celle de Sondheim et Weidman.

Version 6

Cabaret (1993-12-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)

Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 124 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 09 December 1993
Dernière : Saturday 26 March 1994
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Producteur :
Avec : Jane Horrocks (Sally Bowles), Alan Cumming (MC), Adam Godley (Clifford), Sara Kestelman (Fraulein Schneider), George Raistrick (Herr Schultz), Michael Gardiner (Ernst Ludwig)
Commentaires : Mendes' conception was a very different show than either the original production or the rather conventional first revival. The most significant change was the character of the Emcee. The role, as played by Joel Grey, in both prior incarnations, was an asexual, malevolent character in a tuxedo with rouged cheeks. Alan Cumming's portrayal was highly sexualized, wearing suspenders (i.e. braces) around his crotch and red paint on his nipples. The cabaret number "Two Ladies" was staged with the Emcee, a cabaret girl, and a cabaret boy in drag and included a shadow play simulating various sexual positions. The score was entirely re-orchestrated, utilizing synthesizer effects and expanding the stage band, with all the instruments now being played by the cabaret girls and boys. The brutally satiric "Sitting Pretty", with its mocking references to deprivation, despair and hunger, was eliminated entirely, as it had been in the film version, and replaced with "Money". "I Don't Care Much", which was cut from the original production, was reinstated, and "Mein Herr" and "Maybe This Time", written for the film adaptation, were added to the score. Staging details differed as well; instead of "Tomorrow Belongs To Me" being performed by a male choir, the Emcee plays a recording of a boy soprano singing it. Most dramatic of all was in the final scene in which the Emcee removes his outer clothes to reveal a striped suit of the type worn by the internees in concentration camps on which were pinned a yellow badge (identifying a Jewish prisoner) and a pink triangle (denoting a homosexual prisoner). Other changes included added references to Cliff's bisexuality, including a brief scene where he kisses one of the Cabaret boys.

Awards:
> 1994 Laurence Olivier Award: Best Supporting Performance in a Musical (Sara Kestelman)
> 1994 Laurence Olivier Award nomination: Best Director of a Musical (Sam Mendes)
> 1994 Laurence Olivier Award nomination: Best Actor in a Musical (Alan Cumming)
> 1994 Laurence Olivier Award nomination: Best Musical Revival (Cabaret)

Version 7

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Broadway Run (Broadway - Etats-Unis)
Durée :
Nombre : 37 previews - 2377 représentations
Première Preview : Friday 13 February 1998
Première : Thursday 19 March 1998
Dernière : Sunday 04 January 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Lea Anderson
Producteur :
Commentaires longs: Joué au: Kit Kat Klub (19/3/1998 - 8/11/1998) - Studio 54 (12/11/1998 - 4/1/2004)

Version 8

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Kit Kat Club-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Stephen Sondheim Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Friday 13 February 1998
Première : Thursday 19 March 1998
Dernière : Sunday 08 November 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires longs: Kit Kat Klub (19/3/1998 - 8/11/1998) - Studio 54 (12/11/1998 - 4/1/2004)

Version 9

Cabaret (1998-03-Broadway Run-Studio 54-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Studio 54 (Broadway - Etats-Unis)
Durée :
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 12 November 1998
Dernière : Sunday 04 January 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires longs: Kit Kat Klub (19/3/1998 - 8/11/1998) - Studio 54 (12/11/1998 - 4/1/2004)

Version 10

Cabaret (2006-10-Folies Bergères-Paris)

Type de série: Revival
Théâtre: Folies Bergères (Les) (Paris - France)
Durée : 1 an 3 mois
Nombre : 450 représentations
Première Preview : Saturday 14 October 2006
Première : Thursday 26 October 2006
Dernière : Sunday 27 January 2008
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Claire Pérot (Sally Bowles), Fabian Richard (MC, le Maître de Cérémonie), Catherine Arditi (Fraulein Schneider), Pierre Reggiani (Herr Schultz), Delphine Grandsart (Fraulein Kost), Geoffroy Guerrier (Cliff Bradshaw), Patrick Mazet (Ernst Ludwig), …
Commentaires : 6 nominations aux Molières en 2007 et 1 nomination en 2008...
Pour cette première production, Stage Entertainment France relève son défi avec succès, celui de présenter en France, avec une équipe française, un musical aux standards de Broadway. Ce n’est certainement pas dans ces colonnes que l’on doutera du vivier de talents que l’on peut trouver en France mais en tout cas, Cabaret prouvera aux sceptiques que le théâtre musical parisien a de belles heures devant lui, reste à espérer que le public répondra à l’appel.

Version 11

Cabaret (2011-10-Theatre Marigny-Paris)

Type de série: Revival
Théâtre: Théâtre Marigny (Paris - France)
Durée : 3 mois
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 06 October 2011
Dernière : Sunday 08 January 2012
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Rob Marshall
Producteur :
Avec : Emmanuel Moire (Emcee), Claire Pérot (Sally Bowles), Geoffroy Guerrier (Cliff Bradshaw), Patrick Mazet (Ernst Ludwig), Catherine Arditi (Fraulein Schneider), Pierre Reggiani (Herr Schultz), Delphine Grandsart (Fraulein Kost)
Commentaires : Après avoir accueilli 350.000 spectateurs aux Folies Bergère (2006-2008), le célèbre musical CABARET s'apprête à créer l'évènement à la rentrée 2011 lors d'un retour exceptionnel à Paris au Théâtre Marigny avant de partir pour la première fois en tournée dans toute la France.
Véritable succès public à Paris, il a été récompensé par 6 nominations aux Molières en 2007 et 1 nomination en 2008. CABARET reprend du service et s'apprête à devenir l'un des évènements de la rentrée théâtrale 2011.

Version 12

Cabaret (2014-04-Studio 54-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Studio 54 (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 11 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Friday 21 March 2014
Première : Thursday 24 April 2014
Dernière : Sunday 29 March 2015
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Rob Marshall
Producteur :
Avec : Alan Cumming (Emcee), Michelle Williams (Sally Bowles), Bill Heck (Clifford Bradshaw), Aaron Krohn (Ernst Ludwig), Linda Emond (Fraulein Schneider), Gayle Rankin (Fraulein Kost), Danny Burstein (Herr Schultz), Jane Pfitsch (Rosie (Kit Kat Girl)), Kaleigh Cronin (Lulu (Kit Kat Girl)), Andrea Goss (Frenchie (Kit Kat Gir))

Version 13

Charlie and the Chocolate Factory (2013-06-Drury Lane-London)

Type de série: Original
Théâtre: Drury Lane Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 3 ans 6 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Wednesday 22 May 2013
Première : Tuesday 25 June 2013
Dernière : Saturday 07 January 2017
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Peter Darling
Producteur :
Avec : Douglas Hodge (Willy Wonka), Nigel Planer (Grandpa Joe), Clive Carter (Mr Salt), Jasna Ivir (Mrs Gloop), Paul J Medford (Mr Beauregarde), Iris Roberts (Mrs Teavee), Myra Sands (Grandma Georgina), Joe Allen, David Birch, Michelle Bishop, Mireia Mambo Bokele, Matthew Clark, Alex Clatworthy, Jennifer Davison, Luke Fetherston, Nia Fisher, Kate Graham, Clare Halse, Mark Iles, Daniel Ioannou, Kieran Jae, Jane McMurtrie, Natalie Moore-Williams, Sherrie Pennington, Damien Poole, Paul Saunders, Jack Shalloo, Jay Webb.
Presse : "It only rarely touches the heart or stimulates the imagination. "
Charles Spencer for The Daily Telegraph

"Mendes brings a cinematic sweep to the party that propels proceedings at a rapid pace, overcoming any shortcomings in spectacle and wonder..
Alun Palmer for The Daily Mirror

"The score by the Hairspray combo of Scott Wittman and Marc Shaiman is tuneful and wholly unmemorable...Very engaging but rarely elating, this show is a skillful confection that doesn't quite produce the inspired sugar-rush of magic that's required. "
Paul Taylor for The Independent

"Delivers visual ravishment and a warm glow .
Ian Shuttleworth for The Financial Times

"Even if it doesn’t quite live up to the early hype it’s a tremendously inventive show. .
Henry Hitchings for The Evening Standard

"A triumph of exuberant stagecraft.
Simon Edge for The Express

"The success of Sam Mendes's production lies in its reminder that, for all the razzle-dazzle of Mark Thompson's sets and costumes, Dahl's story is essentially a moral fable.."
Michael Billington for The Guardian

Version 14

Company (1995-12-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre : 93 représentations
Première Preview : Friday 01 December 1995
Première : Wednesday 13 December 1995
Dernière : Saturday 02 March 1996
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Jonathan Butterell
Producteur :
Avec : Adrian Lester (Robert), Rebecca Front (Sarah), Clive Rowe (Harry), Clare Burt (Susan), Gareth Snook (Peter), Liza Sadovy (Jenny), Teddy Kempner (David), Sophie Thompson (Amy), Michael Simkins (Paul), Sheila Gish (Joanne), Paul Bentley (Larry), Anna Francolini (Marta), Kiran Hocking (Kathy), Hannah James (April)
Commentaires : This revival was hugely praised, especially for Adrian Lester’s central
performance.

> 1995 Critics' Cirde Award: Best Musical (Company)
> 1995 Critics' Cirde AwardBest Diredor (Sam Mendes)
> 1996 Laurence Olivier AwardBest Director (Sam Mendes)
> 1996 Laurence Olivier Award: Best Actor in a Musical (Adrian Lester)
> 1996 Laurence Olivier Award: Best Supporting Performance in a Musical (Sheila Gish)
> 1996 Laurence Olivier Award nomination: Best Supporting Performance in a Musical (Sophie Thomson)
> 1996 Music Industry Award for cast recording

Transféré à l'Albery Théâtre (Mars - Juin 1996)
Diffusé à la télévision BBC2 (Performance Séries) en mars 1997

Version 15

Company (1996-03-Noel Coward Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Noel Coward Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 3 mois 2 semaines
Nombre : 124 représentations
Première Preview : Thursday 07 March 1996
Première : Wednesday 13 March 1996
Dernière : Saturday 29 June 1996
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Jonathan Butterell
Producteur :
Avec : Adrian Lester (Robert), Rebecca Front (Sarah), Clive Rowe (Harry), Clare Burt (Susan), Gareth Snook (Peter), Liza Sadovy (Jenny), Teddy Kempner (David), Sophie Thompson (Amy), Michael Simkins (Paul), Sheila Gish (Joanne), Paul Bentley (Larry), Anna Francolini (Marta), Kiran Hocking (Kathy), Hannah James (April)
Commentaires : Transfert dans le West End du 'Company' du Donmar Warehouse. Lawrence Olivier Awards
Best Director (Sam Mendes)
Best Actor in a Musical (Adrian Lester)
Best Supporting Performance in a Musical (Sheila Gish)

Version 16

Ferryman (The) (2017-06-Gielgud Theatre-London)

Type de série: West End Transfer
Théâtre: Gielgud Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 10 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 10 June 2017
Première : Thursday 29 June 2017
Dernière : Saturday 19 May 2018
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Paddy Considine, Laura Donnelly, Genevieve O'Reilly, Bríd Brennan, Turlough Convery, Fra Fee, Tom Glynn-Carney, Stuart Graham, Gerard Horan, Carla Langley, Des McAleer, Conor MacNeill, Rob Malone, Dearbhla Molloy, Eugene O’Hare and Niall Wright
Commentaires : Jez Butterworth returns to the Royal Court Theatre after The River and the multi-award winning Jerusalem with his new play The Ferryman. Directed by Sam Mendes and designed by Rob Howell. The Ferryman is developed by and co-produced with Sonia Friedman Productions. The play has been universally aclaimed by critics, receiving 5* reviews across the board. 
Tickets for The Ferryman at the Royal Court Theatre broke records, selling out in record time. It was announced that The Ferryman will transfer to the West End's Gielgud Theatre for 16 weeks from 20 June to 7 October 2017, with an opening night on 29 June 2017. 

Version 17

Ferryman (The) (2018-04-Bernard B. Jacobs Theatre-Broadway)

Type de série: Original Broadway
Théâtre: Bernard B. Jacobs Theatre (Broadway - Etats-Unis)
Durée : 8 mois 2 semaines
Nombre : 20 previews -
Première Preview : Tuesday 02 October 2018
Première : Sunday 21 October 2018
Dernière : Sunday 07 July 2019
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec :
Paddy Considine (as Quinn Carney), Laura Donnelly (as Caitlin Carney), and Genevieve O’Reilly (as Mary Carney), alongside Dean Ashton, Glynis Bell, Gina Costigan, Charles Dale, Justin Edwards, Fra Fee, Fionnula Flanagan, Tom Glynn-Carney, Stuart Graham, Mark Lambert, Carla Langley, Conor MacNeill, Colin McPhillamy, Rob Malone, Dearbhla Molloy, Glenn Speers, and Niall Wright
Commentaires : Jez Butterworth's smash hit play The Ferryman, directed by Sam Mendes, transfers to Broadway, where it began previews on October 2, 2018, and officially opened to rave reviews on October 21.

The Ferryman became the fastest-selling show in the history of London's Royal Court Theatre and, following a sold-out run at the venue in spring 2017, the epic drama - both in concept and scale - transferred to the Gielgud Theatre for a twice-extended run in the West End and continued to garner critical acclaim and a plethora of accolades, including the Olivier Award for "Best New Play".

Although The Ferryman is laced with the intricacies of the political unrest of the 1980's in Northern Ireland - a time referred to as 'The Troubles' - no prior background knowledge is necessary to feel moved by this exquisitely written portrait of a family in crisis. The play's central themes of love, loss, and grief will resonate with you, no matter where you're from and no matter what your background. The family in question is the Carney family and we join them at their rural farmhouse as they are about to celebrate the annual harvest. But as this multi-generational, extended family gather together, secrets of the past are unearthed in a living tapestry of lies, betrayals and hidden truths.

As has become somewhat of a signature for Jez Butterworth, whose previous Broadway credits include the Tony-nominated masterpiece Jerusalem and the Hugh Jackman-led three-hander The River, The Ferryman is at times lyrical and mystical in its writing, drawing inspiration from Irish mythology. This element is anchored by the character of Aunt Maggie Far Away, who drifts in and out of dementia to regale younger members of the family with stories of old and prophecies for the future. She even forewarns of the fate of the Carney family, as the figurative tidal wave moves ever closer to the farmhouse by the play's conclusion.

With a huge ensemble cast - that also includes babies, rabbits and geese - all the pieces of this extraordinary puzzle receive their moment in the spotlight and come together with a pace that creeps up on the audience, catching us off-guard at every twist and turn. So many of Butterworth's characters are relatable - even in their extreme views or circumstances. You understand their pain, their motivations and their searing loss. After 3 hours and 15 minutes - which all too tellingly fly by - you feel a part of this family, inextricably woven together.

The Ferryman is a theatrical experience unlike any other in recent Broadway history - as utterly shocking as it is enchanting. Allow yourselves a trip across the River Styx to the Bernard B. Jacobs Theatre, courtesy of The Ferryman, and let your wandering soul be fulfilled.

Version 18

Fix (The) (1997-05-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Original London
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : Thursday 24 April 1997
Première : Monday 12 May 1997
Dernière : Saturday 14 June 1997
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Charles Augins
Producteur :
Avec : John Barrowman (Cal Chandler), Kathryn Evans (Violet Chandler), Philip Quast (Grahame Chandler), Krysten Cummings (Tina), David Firth, David Bardsley, Bogdan Kominowski, Mark Frendo, Gael Johnson, Christina Fry.
Commentaires : Cameron Mackintosh was happy to subsidise this new and very different piece of political satire with its rock music/vaudeville/country and western score, but was allegedly furious at the dismissive critical reaction, claiming London critics were too blinkered to accept anything new and progressive. The critics considered it comic-strip melodrama, with its Kennedy-esque satire grossly overdone and so full of cynicism that not one single character could involve the audience’s sympathy or interest. However, there was praise for the music and lyrics, and some suggestions that Dempsey and Rowe could be future talents to watch.

> 1998 Laurence Olivier Award: Best Actor in a Musical (Philip Quast)
> 1998 Laurence Olivier Award nomination: Best Lighting Designer (Howard Harrison)
> 1998 Laurence Olivier Award nomination: Best Actor in a Musical (John Barrowman)
> 1998 Laurence Olivier Award nomination: Best New Musical (The Fix)
Presse : BENEDICT NIGHTINGALE of THE TIMES is in the same mind as me saying, “The Fix lacks wit, imagination and plausibility. “

NICHOLAS DE JONGH of THE EVENING STANDARD is more scathing, describing the musical as , “..a roughly knocked-up show”, he then goes on to say “ The Fix doesn’t fit. The Donmar really ought to cut down on musicals.”

PETER HEPPLE of THE STAGE liked the first act but described the second act as taking “a downward plunge” and goes on to say that the score descends into “ pompous and ponderous rockism, which carries unfortunate memories of seventies rock musicals..”

CHARLES SPENCER of THE DAILY TELEGRAPH, he says “ No amount of fixing is going to fix The Fix. But you'll probably need one afterwards.”

Version 19

Front Page (The) (1997-12-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Wednesday 10 December 1997
Dernière : Saturday 28 February 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Alun Armstrong, lan Bartholomew, Keith Bartlett, Christopher Benjamin, Mark Benton, Neil Copie, lan Gelder, Nicholas Gleaves, Adam Godley, Simon Gregor, John Hodgkinson, Rebecca Johnson, Martin Marquez, Lizzy Mdnnerny, Tim McMullan, Hilton McRae, Sara Pelosi, Griff Rhys Jones, Tilly Tremayne

Version 20

Glass Menagerie (The) (1995-09-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 07 September 1995
Dernière : Sunday 05 November 1995
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Ben Chaplin, Mark Dexter, Claire Skinner, Zoë Wanamaker
Commentaires : > 1995 Critics' Cirde Award: Best Director (Sam Mendes)
> 1995 Critics' Circle Award: Best Actress (Claire Skinner)
> 1995 Time Out AwardBest Performance Off-West End (Claire Skinner)
> 1996 Laurence Olivier AwardBest Director (Sam Mendes)
> 1996 Laurence Olivier Award: Best Lighting (David Hersey)
> 1996 Laurence Olivier Award nomination: Best Adress (Zoë Wanamaker)
> 1996 Laurence Olivier Award nomination: Best Set Designer (Rob Howell)
> 1996 Laurence Olivier Award nomination: Best Supporting Performance (Claire Skinner)
> 1996 Laurence Olivier Award nomination: Best Supporting Performance (Ben Chaplin)

Transféré au Comedy Theatre (Décemnre 1995 - Mars 1996)

Version 21

Glengarry Glen Ross (1994-06-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 16 June 1994
Dernière : Saturday 27 August 1994
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : William Armstrong, Keith Bartlett, John Benfield, James Bolam, Ron Cook, Tony O'Donnell, Cari Proctor
Commentaires : > 1995 Laurence Olivier Award nomination: Best Actor (James Bolam)
> 1995 Laurence Olivier Award nomination: Best Lighting Designer (David Hersey)

Version 22

Gypsy (2003-03-Shubert Theatre-Broadway)

Type de série: Revival
Théâtre: Shubert Theatre (Los Angeles - Etats-Unis)
Durée : 1 an 1 mois
Nombre : 33 previews - 451 représentations
Première Preview : Monday 31 March 2003
Première : Thursday 01 May 2003
Dernière : Sunday 30 May 2004
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Jerome Robbins
Producteur :
Commentaires longs: Avec Bernadette Peters

Version 23

Habeas Corpus (1996-05-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 30 May 1996
Dernière : Saturday 27 July 1996
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Brenda Blethyn, Hugh Bonneville, Jim Broadbent, Celia Imrie, John Padden, Stewart Permutt, lmelda Staunton, Natalie Walter, Jason Watkins, Nicholas Woodeson, Sarah Woodward

Version 24

King Lear (2014-01-Olivier Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Olivier Theatre
Durée : 5 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Tuesday 14 January 2014
Première : Thursday 23 January 2014
Dernière : Wednesday 02 July 2014
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Simon Russell Beale (King Lear), Stephen Boxer (Gloucester), Tom Brooke (Edgar), Kate Fleetwood (Goneril), Anna Maxwell Martin (Regan), Adrian Scarborough (Fool), Stanley Townsend (Kent), Sam Troughton (Edmund) and Olivia Vinall (Cordelia)
Presse : "There is much to admire but also moments that seem overblown and at times downright perverse." Charles Spencer for The Telegraph

"... the production is, for the most part, thrillingly well-played ... Strongly recommended." Paul Taylor for The Independent

"Mendes's production and Russell Beale's performance sharpen our understanding of Shakespeare's analysis of human folly and the primacy of contradictory feeling over calm rationality." Michael Billington for The Guardian

"Mr Russell Beale is rightly held in affection. But at 53 is he old enough to be a Lear? Can he create sufficient sense of royalty and command? Not for me, alas." Quentin Letts for The Daily Mail

"... the scenes of anguish, violence and despair are stunningly achieved." Henry Hitchings for The Evening Standard

Version 25

Lehman Trilogy (The) (2018-07-Lyttelton Theatre-National Theatre-London)

Type de série:
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 3 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Wednesday 04 July 2018
Première : Thursday 12 July 2018
Dernière : Saturday 20 October 2018
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Simon Russell Beale (Henry Lehma), Ben Miles (Emanuel), Adam Godley (Mayer)

Version 26

Lehman Trilogy (The) (2019-05-Piccadilly Theatre-London)

Type de série: West End Transfer
Théâtre: Piccadilly Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 3 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Saturday 11 May 2019
Première : Wednesday 22 May 2019
Dernière : Saturday 31 August 2019
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Adam Godley, Simon Russell Beale, Dominik Tiefenthaler
Commentaires : Tickets for Stefano Massini’s hit play The Lehman Trilogy completely sold out when the new English version premiered at the National Theatre’s Lyttelton Theatre in July. Starring Simon Russell Beale, Adam Godley and Ben Miles, the play tracks three generations of the family behind one of the world’s biggest financial corporations.
The Lehman Trilogy transfers to the West End's Piccadilly Theatre in May 2019, with tickets now on sale.

Version 27

Oliver! (1994-11-London Palladium-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Palladium Theatre (Londres - Angleterre)

Durée : 3 ans 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Tuesday 15 November 1994
Première : Thursday 08 December 1994
Dernière : Saturday 21 February 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie : Matthew Bourne
Producteur :
Avec : Jonathan Pryce (Fagin), Sally Dexter (Nancy), Miles Anderson (Bill Sykes), Gregory Bradley/James Daley (Oliver), Paul Bailey/Adam Searles (Artful Dodger), James Saxon (Mr Bumble), Jenny Galloway (Widow Corney), David Delve (Mr Sowerberry)
Commentaires : Un énorme succès, ce revival de Oliver! au Palladium de Londres pendant 4 ans!!!!! Il faut dire que Sam Mendes signe la mise en scène et Matthew Bourne la chorégraphie.
This £3.5 million lavish production was praised as the ultimate version, and went on to become the longest-running show in the history of the London Palladium. Subsequent Fagins included George Layton, Jim Dale, Russ Abbott, Robert Lindsay and Barry Humphries. Subsequent Nancys included Claire Moore, Ruthie Henshall and Sonia Swaby.
A huge success.

Version 28

Oliver! (2009-01-Drury Lane-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Drury Lane Theatre (Londres - Angleterre)

Durée : 1 an 11 mois 4 semaines
Nombre : 829 représentations
Première Preview : Saturday 13 December 2008
Première : Wednesday 14 January 2009
Dernière : Saturday 08 January 2011
Mise en scène : Sam Mendes • Rupert Goold
Chorégraphie : Matthew Bourne
Producteur :
Avec : Rowan Atkinson (Fagin), Jodie Prenger/Tamsin Carroll (Nancy ), Burn Gorman (Bill Sykes), Julius D’Silva (Mr Bumble) , Wendy Ferguson (Widow Corney) , Julian Bleach (Mr Sowerberry), Louise Gold (Mrs Sowerberry) Laurence Jeffcoate/Gwion Wyn Jones/Harry Stott (Oliver), Eric Dibb Fuller/Ross McCormack/Robert Madge (Artful Dodger)
Commentaires : Although based on the 1994 Palladium production, some new dance sequences were created and the Palladium prologue was removed. The show now opened, as it originally did in 1960, with the workhouse children entering, singing “Food Glorious Food”. The roles of Nancy and Oliver were cast via another BBC reality TV series. When Rowan Atkinson fell ill in April 2009, Russ Abbot took over for three months, after which Fagin was played by Omid Djalili. In December 2009, Griff Rhys Jones took over for six months, with Russ Abbot returning for another six months. Even before opening night, the show had broken all box-office records at Drury Lane (doubtless due to the TV publicity). For the final month, Griff Rhys Jones returned to see show to its triumphant end on January 8 th , 2011.
Presse : CHARLES SPENCER for THE DAILY TELEGRAPH says, "A cracking night of tuneful entertainment...It's absolutely fantastic showbiz." MICHAEL BILLINGTON for THE GUARDIAN says, " Although this is sanitised Dickens, Bart manages to write some thumping good tunes...Rowan Atkinson turns in a sprightly, distinctive performance...Jodie Prenger as Nancy ...acquits herself extremely well."QUENTIN LETTS for THE DAILY MAIL says, "Rowan Atkinson, playing that warped scout master Fagin, was the eyebrow-wriggling, funny-walking, laugh-wringing supremo of the show...Jodie Prenger, who won the part of the doomed, decent Nancy in a primetime BBC1 talent show, stands up to the test like a sturdy galleon...Anyone who needs cheering up should get along to Drury Lane sharpish and catch this humdinger of a night." MICHAEL COVENEY for THE INDEPENDENT says, "Well, is it a great musical? Yes. Is Rowan Atkinson any good as Fagin? Fairly good, fairly funny, but he can't sing very well... [Jodie Prenger] Her voice is okay, but she can't act and she doesn't have the depth of lung power to fill a plastic bag, let alone a West End theatre on a nightly basis...A masterpiece is restored, but not in its fullest glory." BENEDICT NIGHTINGALE for THE TIMES says, "Jodie Prenger...went on to prove herself a tough, coarse, credible presence with a big, robust voice...Oliver! remains as good and revivable as anything he [Bart] wrote." NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says, "I felt director Rupert Goold, came up with a traditional, unadventurous Oliver."

Version 29

Othello (1997-09-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 60 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 16 September 1997
Dernière : Tuesday 06 January 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : David Harewood, Simon Russell Beale, Claire Skinner
Commentaires : 2 séries:
> Cottesloe (16/9/1997 - 6/1/1998) 60 représ devant 17.274
> Lyttelton (1/5 - 13/6/1998) 32 représ devant 23.383

Version 30

Othello (1998-05-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série:
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre : 32 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Friday 01 May 1998
Dernière : Saturday 13 June 1998
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Commentaires : 2 séries:
> Cottesloe (16/9/1997 - 6/1/1998) 60 représ devant 17.274
> Lyttelton (1/5 - 13/6/1998) 32 représ devant 23.383

Version 31

Richard III (1993-01-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 14 January 1993
Dernière : Saturday 20 February 1993
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Annabelle Apsion, Simon Russell Beale, Mark Benton, Stephen Boxer, Simon Dormandy, Mike Dowling, Kate Duchene, Sam Graham, Ellie Haddington, Mark Lewis Jones, Cherry Morris, Michael Packer, Daniel Ryan, John Warnaby
Commentaires : Une production de la RSC

Version 32

Richard III (2011-06-Old Vic-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : Saturday 18 June 2011
Première : Wednesday 29 June 2011
Dernière : Sunday 11 September 2011
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Kevin Spacey (Richard III), Maureen Anderman (Duchess of York); Haydn Gwynne (Queen Elizabeth); Chuk Iwuji (Buckingham) ; Gemma Jones ( Queen Margaret); Chandler Williams (George, Duke of Clarence), Stephen Lee Anderson (Sir Richard Ratcliffe), Jeremy Bobb (Catesby & 2nd Murderer & 2nd Citizen), Nathan Darrow (Lord Grey & Richmond), Jack Ellis (Lord Hastings), Isaiah Johnson (Rivers & Lord Mayor), Andrew Long (King Edward IV & Bishop of Ely), Katherine Manners (Young Prince Richard), Howard Overshown (Brackenbury & Keeper & Sir Thomas Vaughan), Simon Lee Phillips (Tyrell & 3rd Citizen & Norfolk), Gary Powell (Lord Lovel & 1st Murderer & 1st Citizen), Michael Rudko (Lord Stanley), Annabel Scholey (Lady Anne), Gavin Stenhouse (Dorset & Urswick), Hannah Stokely (Edward)
Presse : What the popular press had to say...
"Spacey's performance combines instinctive, stage-commanding authority with lovely, droll touches of drop-dead understatement...In addition to giving a modern spin to the black comedy of the political chicanery, Mendes deftly highlights the play's retributive structure. As each of her prophecies comes true and another victim bites the dust...Spine-tingling."
Paul Taylor for The Independent

"Sam Mendes has come up with a beautifully clear, coherent modern-dress production in which the protagonist becomes an autocratic archetype. But the real buzz and excitement stems from Kevin Spacey's powerful central performance. ."
Michael Billington for The Guardian

"Compellingly watchable though he [Kevin Spacey] is, however, you never feel as you do with the truly great Richard IIIs that Spacey is exposing something dark and dangerous that he has discovered within himself. He offers a brilliant display of bravura technique, but you never quite forget that you are watching a cunningly calculated performance... This is an exciting and richly entertaining production, but one that finally misses greatness by a whisker ."
Charles Spencer for The Daily Telegraph

"The clarity of the direction is admirable, and Spacey delivers a commanding physical performance that's bruised, dark and wickedly subversive."
Henry Hitchings for The Evening Standard

Version 33

Rise and Fall of Little Voice (The) (1992-06-Cottesloe Theatre-NT-London)

Type de série: Original
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Dorfman Theatre
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 47 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Tuesday 16 June 1992
Dernière : Wednesday 07 October 1992
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :

Version 34

Sea (The) (1991-12-Lyttelton Theatre-NT-London)

Type de série: Revival
Théâtre: National Theatre (Londres - Angleterre)
Salle : Lyttelton Theatre
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 47 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 12 December 1991
Dernière : Wednesday 08 April 1992
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :

Version 35

Tempest (The) (2010-06-Old Vic-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Old Vic (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 4 semaines
Nombre :
Première Preview : Friday 18 June 2010
Première : Wednesday 23 June 2010
Dernière : Saturday 21 August 2010
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Christian Camargo (Ariel), Stephen Dillane (Prospero), Ron Cephas Jones (Caliban), Juliet Rylance (Miranda), Thomas Sadoski (Stephano), Michelle Beck (Ceres), Ashlie Atkinson (Juno), Jenni Barber (Iris), Michelle Beck (Ceres), Edward Bennett (Ferdinand), Alvin Epstein (Gonzalo), Jonathan Fried (Alonso), Richard Hansell (Sebastian), Aaron Krohn (Adrian), Anthony O'Donnell (Trinculo), Michael Thomas (Antonio)
Commentaires : Part of Bridge Project
Presse : "Last time Noel Coward's 1932 comedy was given a major revival, at the Donmar in 1994, it was presented as a raunchy, unashamed hymn to bisexuality and the delights of a menage a trois. But Anthony Page's infinitely subtler, and funnier, revival reminds us that Coward's cosmopolitan hedonism was always matched by an inbuilt puritanism, and that the play offers a genuine contest between the bohemian talentocracy and moral orthodoxy.." Michael Billington for The Guardian

"A long and largely unrewarding slog." Charles Spencer for The Daily Telegraph

"The first act is chewy and the second is interminable. The end is definitely worth seeing." Quentin Letts for The Daily Mail

"Slick and stylish production ." Julie Carpenter for The Daily Express

"Although the production could do with some neat cuts, it is full of intriguing subtleties and symmetries, cleverly accentuated. And the stellar acting makes Coward’s comic lines seem piercingly precise." Henry Hitchings for The Evening Standard

Version 36

To the Green Fields Beyond (2000-09-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois
Nombre :
Première Preview : Thursday 14 September 2000
Première : Monday 25 September 2000
Dernière : Saturday 25 November 2000
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Danny Babington, Hugh Dancy, Nitin Ganatra, Johanna Lonsky, Finbar Lynch, Gary Powell, Danny Sapani, Adrian Scarborough, Dougray Scott, Paul Venables, Ray Winstone
Commentaires : > 2001 Laurence Olivier Award nomination: Best Lighting Designer (Howard Harrison)

Version 37

Translations (1993-06-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Original
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : Thursday 03 June 1993
Dernière : Saturday 24 July 1993
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : Clare Cathcart, Daniel Flynn, Cara Kelly, David Killick, James Larkin, Barry Lynch, Robert Patterson, Norman Rodway, Tony Rohr, Zara Turner

Version 38

Twelfth Night (2002-10-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Friday 11 October 2002
Première : Tuesday 22 October 2002
Dernière : Saturday 30 November 2002
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : David Bradley, Selina Cadell, Luke Jardine, Paul Jesson, Helen McCrory, Cherry Morris, Anthony O'Donnell, Gary Powell, Simon Russell Beale, Gyuri Sârossy, Mark Strong, Emily Watson

Version 39

Uncle Vanya (2002-09-Donmar Warehouse-London)

Type de série:
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois
Nombre :
Première Preview : Friday 06 September 2002
Première : Tuesday 17 September 2002
Dernière : Wednesday 20 November 2002
Mise en scène : Sam Mendes
Chorégraphie :
Producteur :
Avec : David Bradley, Selina Cadell, Luke Jardine, Helen McCrory, Cherry Morris, Anthony O'Donnell, Simon Russell Beale, Gyuri Sârossy, Mark Strong, Emily Watson